Imidž, ktorý predáva

Predstavte si situáciu, že vidíte cudzieho človeka. Na to, aby ste si ho vedeli niekam zaradiť, pozeráte sa ako sa oblieka, ako sa správa a aký má celkový prejav a vyžarovanie. Následne sa rozhodnete, či vám je daná osoba sympatická, alebo nie. A presne tak isto posudzujú zákazníci firmy či podnikateľov.
BRANDING A IDENTITA ZNACKY

Už po analýze niekoľkých znakov vedia vyhodnotiť, či je daná firma alebo osoba presne tá, u ktorej nakúpia. Čo teda zohráva hlavnú úlohu pri budovaní vášho IMIDŽU? 

KOMUNIKÁCIA

Určite dôležitú úlohu zohráva vaša komunikácia a prezentácia. To ako vyzeráte po vizuálnej stránke ako firma – váš web, logo, ale aj vaša komunikácia na sociálnych sieťach a všetky vaše propagačné materiály. Dizajn, obsah a funkčnosť všetkých týchto komunikátov vytvára akýsi celkový dojem, na základe ktorého vás zákazník hodnotí a zaradí do určitej kategórie. Či už sa vám to páči, alebo nie, zákazník si o vás vytvorí názor bez toho, aby sa s vami čo i len spojil.

CENA

Ak sa zákazníkom páči čo vidia a je im váš prejav sympatický, zaujíma ich určite aj cena vašich produktov a služieb.  Cena je veľmi dôležitým nástrojom v marketingu. Podľa ceny vašich produktov a služieb vás vie zaradiť zákazník či patríte do kategórie „low cost“ alebo ste skôr „premium“. Tu platí, že ak chcete mať prémiové produkty, nemôžete predávať za akciové ceny, lebo tým znížite vnímanú hodnotu vašich produktov či služieb.

PONUKA

Na to aby bola cena akceptovaná, musí byť vytvorená dostatočne lákavá ponuka. Čo mám namysli? Predstavme si, že ponúknete určitý produkt za 100€. Ak zákazník vníma, že za tú cenu 100€ získa len ten konkrétny produkt – bude váhať a možno ho vôbec ani nekúpil. Ale keď okolo produktu vytvoríte lákavú ponuku s BONUSmi navyše, alebo predĺženou zárukou, či dodatočným servisom, môžete tak zvýšiť celkovú vnímanú hodnotu nákupu. V konečnom dôsledku bude zákazník ochotný kúpiť rýchlejšie, alebo aj za vyššiu cenu.

Toto sú základné znaky, ktoré posudzuje zákazník predtým než u vás nakúpi. Tých kritérii môže byť ešte viac, ale z hľadiska imidžu vašej značky sú to asi tie najdôležitejšie prvky. Ak chcete pritiahnuť a presvedčiť tých správnych ľudí, má zmysel pracovať na vašej značke. Len tak môžete do vášho podnikania vniesť spokojnosť a pocit, že predávate správnym ľuďom. 

KONTAKT

Návrat hore