3 KROKY AKO NA REKLAMU NA FACEBOOKU

Reklama na sociálnych sieťach je dnes obľúbenou a celkom dostupnou formou, ako sa lepšie zviditeľniť, či zvýšiť dosah príspevkov na sociálnych sieťach. Preto ju využíva stále väčšie množstvo podnikateľov. Ako si ju viete „vytunovať“, aby vám fungovala čo najlepšie?

1. krok: VHODNÝ TYP REKLAMY

Jedným z prvých dôležitých krokov je vybrať správny cieľ reklamy. Tento cieľ úzko súvisí priamo s vašim zámerom, pre ktorý reklamu chcete spustiť. Potrebujete zvýšiť návštevnosť na webe, chcete aby sa o vašich službách dozvedelo viac ľudí? Alebo chcete predať konkrétny produkt, či získať viac kontaktov do databázy?

Meta ponúka niekoľko typov reklám, ktoré si v procese nastavovania môžete zvoliť. Preto je veľmi dôležité už od začiatku vybrať vhodný typ reklamy, ktorý bude potom samotná reklama optimalizovaná. Taktiež budú k dispozícii aj metriky, aby ste si výsledky vedeli po ukončení reklamy vyhodnotiť, či sa ciele naplnili.

2. krok: CIELENIE REKLAMY

Ak vieme akú reklamu spúšťame, treba vedieť ešte kto by ju mal vidieť. Nemá zmysel ponúkať váš produkt všetkým, lebo zbytočne „vyhadzujete“ peniaze do vzduchu. Na sociálnych sietiach platíte za zobrazenie reklamy, preto je určite potrebné riešiť aj cielenie reklamy. Ešte pred samotným nastavením reklamy si spíšte PERSÓNY – modely vašich ideálnych zákazníkov. Podľa týchto modelov ideálnych klientov si následne jednoducho vytvoríte publiká, ktoré budú mať vlastnosti vašich ideálnych zákazníkov.

3. krok: NÁPADITÝ OBSAH = ZÁUJEM

Reklama bola kedysi synonymom kreativity, teda aspoň pre mňa. V telke sa predbiehali konkurenti kto z nich príde s lepším nápadom, krajším príbehom, lepším hereckým obsadením… Je pravda, že reklama na sociálnych sieťach sa nedá úplne porovnávať s TV reklamou. Ale na strane druhej, prečo zanedbať túto časť len preto, že reklama na facebooku je niekoľkonásobne lacnejšia?

Denne vidím na sociálnych sieťach fádnu klasiku – reklamná fotka produktu a na to akcia/zľava z ceny a vymenovaných pár výhod… Nuž, áno aj takto sa to dá, ale záujem o reklamu je v tomto prípade menší a vy v konečnom dôsledku musíte zaplatiť viac. Prečo? Ako som vyššie písala, METE platíte za zobrazenie reklamy a ak je tá málo zaujímavá, tak ju musí zobrazovať o to viac, aby sa naplnil váš cieľ. Ak je však dostatočne zaujímavá pre ľudí, tak budú na ňu klikať viac a vy zaplatíte v konečnom dôsledku za preklik oveľa menej.

Verím, že pre vás boli moje tipy užitočné a budete vďaka ním vedieť spraviť vašu reklamu na sociálnych sietiach ešte efektívnejšou. Ale ak by ste predsa len chceli túto časť vášho podnikanie nechať na profíka, som tu pre vás.  

KONTAKT

Návrat hore